مزایای میسلار واتر برای پوست

مجله آرایشی نازی رخ با جدیدترین مقالات آرایشی و بهداشتی روز دنیا

مزایای میسلار واتر برای پوست


احتمالا پیش از این بارها اصطلاح میسلار واتر را شنیده‌اید و حتی شاید برندهای مختلفی را دیده باشید که این محصول را عرضه می‌کنند اما براستی میسلار واتر چیست؟ یا شاید بهتر باشد بپرسیم که میسلار واتر قرار است چه کاری برای پوست‌تان انجام دهد؟ ما در مطلب زیر به بررسی مزایای میسلار واتر برای پوست می‌پردازیم.

میسلار واتر بعبارت ساده، یک پاک‌کننده است که در ازبین بردن آلودگی، چربی و آرایش صورت موثر می‌باشد. میسلار واتر در واقع یک محصول باورنکردنی است که می‌تواند پوست‌تان را نجات دهد!

مطمئنا انواع مختلفی از محصولات مراقبت از پوست وجود دارند که می‌توانند برای پوست مفید باشند اما میسلار واتر، با پوست‌تان بسیار ملایم است و ارزش امتحان کردن را دارد. در بخش‌های زیر، اطلاعات بیشتری در مورد میسلار واتر و فواید آن برای پوست در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

 

میسلار واتر چیست و چگونه پوست را تمیز می‌کند؟

اول از همه باید بگوییم که میسلار واتر فقط نوعی آب شیر فراوری‌شده نیست. شاید بپرسید میسلار واتر از چه چیزی ساخته شده است؟ این ماده آب‌مانند، مملو از میسل‌ها می‌باشد؛ میسل‌ها، مولکول‌های کوچک پاک‌کننده‌ای هستند که در آب پراکنده و معلق می‌شوند. این میسل‌ها دارای ویژگی‌های آب‌دوست (محلول در آب) و آب‌گریز (نامحلول در آب) هستند. میسل‌ها بسیار شبیه آهنرباها عمل می‌کنند چون آنها کثیفی و چربی‌های اضافی روی پوست را جذب می‌کنند و به دام می‌اندازند. به همین دلیل است که میسلار واتر در پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست، فوق‌العاده عمل می‌کند.

منشأ میسلار واتر

بغیر از دانستن ماهیت میسلار واتر، خوب است از چگونگی تهیه آن نیز آگاه شوید. میسلار واتر، زاییده افکار پاریسی‌ها است. آنها از این محصول مراقبت از پوست بعنوان جایگزینی برای آب (حداقل در مورد پاکسازی پوست) استفاده می‌کردند.

در طول زمان اختراع میسلار واتر، آب پاریس برای پوست بسیار خشن بود؛ تا حدی که باعث بروز جوش می‌شد. این وحشتناک است اما مثل همیشه نیاز، مادر اختراع است و این، همان دلیلی است که میسلار واتر در حال حاضر وجود دارد. این محصول مراقبت از پوست می‌تواند آلودگی، آرایش و چربی را بدون نیاز به استفاده از آب کاملا تمیز کند. همچنین نسبت به محصولات خشن‌تری مانند الکل، ملایم‌تر است.

مزیت میسلار واتر نسبت به سایر پاک‌کننده‌ها

مزایای میسلار واتر برای پوستمزایای میسلار واتر برای پوست

آنچه میسلار واتر را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند، آن است که در مقایسه با سایر پاک‌کننده‌ها با پوست ملایم‌تر است. براساس یک مطالعه، میسل‌ها اندازه بزرگتری دارند و بنابراین قادر نیستند به درون پوست نفوذ کنند. همچنین این مطالعه خاطرنشان می‌کند وجود ساختارهایی که کمتر به درون پوست نفوذ می‌کنند، باعث می‌شود که پاک‌کننده دارای قدرت تهاجمی کمتری باشد.

این بدان معناست که پاک‌کننده‌های ملایم مانند میسلار واتر قادرند یکپارچگی سد پوست را حفظ کنند. محصولات خشن‌تری مانند تونرهای حاوی الکل می‌توانند به سد پوست صدمه بزنند و پوست حساس را بیش‌ازحد خشک کنند. استفاده از پاک‌کننده‌های خشن روی پوست تحریک‌شده باعث تشدید مشکلات پوستی خواهد شد.

میسلار واتر چه کاری برای پوست انجام می‌دهد؟

اگر بدنبال پاک‌‌کننده‌ای هستید که استفاده از آن راحت باشد و آرایش را بدون بجا گذاشتن هیچ‌گونه بقایایی از روی پوست پاک کند، بهتر است حتما میسلار واتر را امتحان کنید.

میسلار واتر در واقع به یکی از محصولات پرکاربرد در فشن‌ شوها تبدیل شده است چون قادراست آرایش را بدون نیاز به شستشوی صورت با آب پاک کند. همچنین این محصول برای مسافرت، استفاده در باشگاه یا هر زمان دیگری که می‌خواهید آرایش صورت‌تان را خیلی راحت و سریع پاک کنید، ایده‌آل است.

اثرات میسلار واتر روی پوست خشک

نکته قابل‌توجه آن است که چون میسلار واتر بسیار ملایم و آبرسان است، برای افرادی با پوست حساس و خشک مناسب می‌باشد. برخی از پاک‌‌کننده‌ها، مواد شیمیایی خشنی دارند که می‌تواند باعث خشکی و آسیب بیشتر پوست حساس شود.

مطالعات علمی نشان می‌دهند که سورفاکتانت‌های خشن در پاک‌کننده‌ها می‌توانند باعث تحریک، صدمه به سد پوست، خشکی، سفتی و حتی خارش شوند. میسلار واتر برخلاف این پاک‌کننده‌ها و سایر محصولات مانند تونرها باعث تحریک و سوزش پوست نمی‌شود چون فاقد الکل یا سورفاکتانت‌های خشک‌کننده است.

اثرات میسلار واتر روی پوست چرب

میسلار واتر برای افرادی با پوست چرب نیز مفید است و می‌تواند بعنوان اولین بخش از روال پاکسازی پوست‌شان بکار رود. با اینحال اگر پوست‌تان بیش‌ازحد چرب است، ممکن است متوجه شوید که میسلار واتر آنقدر که انتظار داشتید، صورت‌تان را تمیز نمی‌کند.

اگر می‌خواهید پوست‌تان شاداب‌تر و تمیزتر شود، ممکن است لازم باشد میسلار واتر را در کنار یک پاک‌کننده صورت ملایم دیگر بکار ببرید. روال ایده‌آل آن است که برای متعادل کردن پوست و پاکسازی عمیق آن قبل از مصرف سرم‌ها و کرم‌ها، ابتدا از یک پاک‌کننده و سپس میسلار واتر استفاده کنید. مزیت این روش آن است که میسلار واتر، بقایای آرایشی که پاک‌کننده بجا می‌گذارد را تمیز می‌کند و به محافظت از تعادل PH پوست کمک می‌نماید. خرید محلول میسلار پاک کننده آرایش پوست های چرب تراست

مزایای میسلار واتر برای پوست

میسلار واتر بغیر از پاک کردن آرایش و تمیز کردن صورت می‌تواند مزایای دیگری نیز برای پوست داشته باشد. در واقع میسلار واتر می‌تواند همان محصول همه‌کاره‌ای (چندمنظوره) باشد که بدنبالش هستید.

میسلار واتر، یک محصول چندکاره است

نکته مهم‌تری که باید در مورد میسلار واتر بدانید، این است که در واقع یک محصول چندکاره می‌باشد. شما با داشتن این محصول، دیگر لازم نیست از یک پاک‌کننده و پاک‌کننده آرایش جداگانه استفاده نمایید (مگر آنکه همانطور که در بالا گفتیم، پوست بسیار چربی دارید یا می‌خواهید پوست‌تان بسیار تمیزتر شود). این ویژگی در مواقعی که بعلت خستگی بیش‌ازحد با آرایش صورت می‌خوابید، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

برای استفاده از میسلار واتر فقط کافی است مقداری از آن را روی یک پد پنبه‌ای یا گلوله پنبه بریزید و سپس آرایش صورت‌تان را با آن پاک کنید. نکته جالب‌تر آن است که مجبور نیستید بعد از پاک کردن آرایش‌تان لزوما از یک محصول مرطوب‌کننده دیگر نیز استفاده کنید چون میسلار واتر، توانایی مرطوب کردن پوست را نیز دارد! میسل‌ها، مولکول‌های لیپید ریزی هستند که در آب سبک (نرم) معلق می‌شوند. با توجه به یک مطالعه، نرم‌کننده‌هایی مانند لیپیدها و روغن‌ها قادرند پوست را آبرسانی کنند و انعطاف‌پذیری، صافی و نرمی آن را نیز افزایش دهند.

میسلار واتر برای سفر مناسب است

مهم نیست کجا هستید یا ساعت چند است! شما دیگر بهانه‌ای برای تمیز نکردن پوست‌تان ندارید چون برای پاک کردن پوست‌تان حتی به آب هم نیازی نیست.

میسلار واتر، یک محصول ایده‌آل برای استفاده در خانه یا در حین سفر است. حتی می‌توانید آن را همراه خودتان به باشگاه ببرید و پس از تمام شدن تمرین، پوست‌تان را خیلی سریع تمیز کنید.

میسلار واتر باعث درخشندگی پوست می‌شود

این یک مزیت فوق‌العاده است! همه عاشق داشتن پوست درخشان هستند. برای آنکه پوستی درخشان داشته باشید، باید آن را هیدراته نگه دارید. آبرسانی، یک بخش بسیار ضروری در روال مراقبت از پوست است و میسلار واتر می‌تواند یک آبرسانی مناسب برای پوست‌تان فراهم کند.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد هر چه پوست هیدراته‌تر باشد، شفاف‌تر بنظر خواهد رسید و این یعنی داشتن پوستی درخشان! بطور کلی هیدراتاسیون باعث می‌شود که پوست سالم‌تر بنظر برسد و شما با داشتن پوستی سالم، دیگر مجبور نیستید از محصولات آرایشی مختلف استفاده کنید.

میسلار واتر می تواند قلم‌موهای آرایشی شما را تمیز کند

مزایای میسلار واتر برای پوستمزایای میسلار واتر برای پوست

میسلار واتر نه تنها برای پوست شما بلکه برای قلم‌موهای آرایشی‌تان نیز مفید است. میسلار واتر برای ازبین بردن کثیفی، چربی و آرایش فرموله شده است و بنابراین می‌توانید در مواقع ضروری برای تمیز کردن قلم‌موهای آرایشی‌تان نیز از آن استفاده کنید.

نکته جالبی که در مورد استفاده ازمیسلار واتر بعنوان پاک‌کننده قلم‌موهای آرایشی وجود دارد، آن است که لازم نیست نگران بروز واکنش‌های آلرژیک باشید. اگر برای تمیز کردن قلم‌موهای آرایشی‌تان از صابون و پاک‌کننده‌های مخصوص استفاده کنید واما آنها را بخوبی آبکشی نکنید، باقی‌مانده صابون می‌تواند باعث تحریک پوست‌تان شود. اما استفاده از میسلار واتر برای تمیز کردن سریع قلم‌موها از تحریک پوست جلوگیری خواهد کرد.

آیا میسلار واتر برای درمان آکنه مفید است؟

پاسخ کوتاه این است: بله، مفید است. اما میسلار واتر چگونه به درمان آکنه کمک می‌کند؟ با توجه به مطالعات انجام‌شده هنگامیکه سلول‌های مرده پوست و همچنین کثیفی و چربی باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند، سبوم (تولیدشده توسط پوست که بعنوان مرطوب‌کننده طبیعی عمل می‌کند) قادر به ترک کردن منافذ نخواهد بود. این سبوم در غدد سباسه جمع می‌شود که به ایجاد جوش‌ سرسیاه و سرسفید منجر خواهد شد.

هنگامیکه این دانه‌های سرسیاه یا سرسفید ملتهب شوند، به یک جوش آزاردهنده تبدیل خواهند شد. از آنجا که میسلار واتر به ازبین بردن کثیفی، چربی و سلول‌های مرده پوست صورت شما کمک می‌کند، احتمال بسته شدن منافذ – که علت بروز آکنه است – را کاهش می‌دهد.

توانایی رطوبت‌رسانی میسلار واتر برای پوست مستعد آکنه

همانطور که قبلا گفته شد، میسلار واتر با پوست شما بسیار ملایم است. آن مانند سایر پاک‌کننده‌ها باعث خشکی نمی‌شود و درواقع حتی به مرطوب شدن پوست نیز کمک می‌کند. خاصیت رطوبت‌رسانی میسلار واتر، عامل دیگری است که آن را برای پوست مستعد آکنه ایده‌آل می‌سازد. پوست مستعد آکنه در اکثر اوقات، چرب است. برخی از مردم فکر می‌کنند که خشک کردن پوست و پاک کردن تمام چربی‌های آن می‌تواند جلوی بروز جوش‌ها را بگیرد اما حقیقت دقیقا برعکس است.

با توجه یه مطالعات علمی، شستن بیش‌ازحد صورت می‌تواند پوست را خشک کند و باعث تحریک بیشتر آن شود و خشکی یا تحریک پوست می‌تواند به بروز التهاب منجر گردد.  به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به آکنه از مرطوب‌کننده استفاده نمایند. شما با استفاده از میسلار واتر در روال پاکسازی روزانه‌ می‌توانید میزان تحریک پوست‌تان را کاهش دهید.

 

نکاتی در مورد خرید میسلار واتر برای انواع پوست

مزایای میسلار واتر برای پوستمزایای میسلار واتر برای پوست

اگر می‌خواهید بهترین میسلار واتر را برای پوست‌تان پیدا کنید، ابتدا باید به نوع پوست‌تان توجه نمایید. در حالیکه میسلار واتر مانند یک محصول مراقبت از پوست بسیار ساده بنظر می‌رسد اما در واقع چندین فرمولاسیون مختلف دارد. برخی فرمول‌ها پوست را آبرسانی کرده و تسکین می‌دهند، بعضی میزان برق یا چربی پوست را کم می‌کنند، در حالیکه برخی دیگر پوست را پاکسازی می‌نمایند.

برای پوست‌های نرمال تا خشک

اگر پوست نرمالی دارید که بیش‌ازحد چرب نمی‌شود و نسبت به اکثر ترکیبات مراقبت از پوست، حساس نیست آنگاه تقریبا می‌توانید هر نوع میسلار واتری که دوست دارید را انتخاب کنید. با اینحال باید مطمين شوید فرمولی را انتخاب می‌کنید که تعادل پوست‌تان را حفظ می‌نماید. این بدان معناست که میسلار واتر مورد نظر شما باید صورت‌تان را براحتی تمیز کرده، آرایش‌تان را پاک کند و پوست‌تان را هیدراته و قوی نگه دارد.

ضمنا در صورت داشتن پوست خشک باید از فرمولاسیونی که صورت‌تان را خشک‌تر می‌کند، اجتناب نمایید. اما لازم نیست در اینباره نگران باشید چون تمام فرمول‌های میسلار واتر فاقد مواد قابض و الکل هستند.

با وجود این، بهترین کار آن است که همچنان فرمولی را خریداری کنید که پوست را مرطوب کرده و تسکین می‌دهد. این به حفظ بافت پوست‌تان کمک کرده و هرگونه خشکی را برطرف خواهد کرد.

مشخصات و قیمت محلول میسلار پاک کننده آرایش تراست (پوست خشک و حساس)

برای پوست‌های چرب/مختلط

اگر پوست شما همیشه براق است – روی بینی، چانه، پیشانی یا تمام صورت‌تان – باید بدنبال میسلار واتری باشید که به تنظیم چربی اضافی پوست‌تان کمک می‌کند. البته اولین چیزی که باید مدنظر قرار دهید، توانایی میسلار واتر برای تمیز کردن آلودگی‌هاست. اما در عین حال باید به قدرت آن برای ازبین بردن چربی اضافه، کم کردن برق پوست و همچنین صاف و نرم نگه داشتن آن نیز توجه کنید.

برای پوست‌های مستعد آکنه

میسلار واتر بطور کلی با پوست ملایم است و بنابراین در صورت داشتن پوستی مستعد آکنه یا سایر نواقص به شما کمک خواهد کرد. با اینحال برای دستیابی به بهترین نتایج توصیه می‌شود بدنبال میسلار واتری باشید که مزایای مراقبت از پوست دیگری مانند درمان مشکلات پوستی را ارائه می‌دهد.

فرمول مورد نظر شما باید بتواند چربی اضافی پوست را کاهش دهد، چون چربی اضافی به بروز جوش و آکنه منجر خواهد شد. همچنین نوعی را انتخاب کنید که علاوه بر بیرون کشیدن آلودگی از پوست‌تان بتواند به پیشگیری از نواقص پوست و مقابله با آنها نیز کمک کند. مواد تسکین‌دهنده‌ای مانند خیار و آلوئه‌‌ورا نیز می‌توانند مفید باشند.

برای پوست‌های حساس

اگر پوست شما نسبت به مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست حساس است و بشدت واکنش نشان می‌دهد، آنگاه باید یک میسلار واتر ملایم و بدون عطر پیدا کنید. بعلاوه باید مطمئن شوید که آن می‌تواند آلودگی و چربی را براحتی و بدون نیاز به مالش شدید از روی پوست‌تان پاک کند؛ در اینصورت احتمال تحریک پوست به حداقل خواهد رسید.

سایر کاربردهای میسلار واتر

کافی نیست که فقط بدانید میسلار واتر چیست. اگر می‌خواهید حداکثر بهره را از این محصول مراقبت از پوست فوق‌العاده ببرید، باید بدانید که چگونه آن را در روال مراقبت از پوست‌تان بگنجانید. بغیر از پاک کردن آرایش، روش‌های دیگری نیز برای استفاده از میسلار واتر وجود دارد:

پوست‌تان را در صبح پاک کنید

کنجکاوید که بدانید میسلار واتر در روال صبحگاهی شما – یعنی وقتی پوست‌تان کثیف نیست – قرار است چه کاری انجام دهد؟ خب باید بدانید که شاید پوست‌تان در هنگام بیدار شدن تمیز بنظر برسد اما چربی در طول شب روی صورت‌تان جمع شده است.

تمیز کردن پوست‌تان با میسلار واتر می‌تواند این چربی جمع‌شده را ازبین ببرد. بعلاوه اگر دائما عجله دارید و نمی‌توانید زمانی را به انجام روال مراقبت از پوست صبحگاهی‌تان اختصاص دهید، میسلار واتر قطعا می‌تواند به شما کمک کند. فقط کافی است مقداری از آن را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و پد را روی صورت‌تان بمالید. سریع و آسان!

پاکسازی دوبل انجام دهید

اگر می‌خواهید یک پاکسازی عمیق روی صورت‌تان انجام دهید، می‌توانید ابتدا از میسلار واتر روی پوست‌تان استفاده کنید و سپس آن را با یک پاک‌کننده صورت بشویید. این روش در صورت داشتن پوست چرب، بسیار مفید خواهد بود.

نتیجه‌گیری: میسلار واتر را امتحان کنید

اگر می‌خواهید پاک‌کننده‌های خشن را کنار بگذارید و از یک جایگزین ملایم‌تر استفاده نمایید یا فقط دوست دارید یک مرحله پاکسازی دیگر را به روال مراقبت از پوست‌تان اضافه کنید، میسلار واتر کاملا مناسب شماست. بنابراین اگر تابحال از میسلار واتر استفاده نکرده‌اید، حتما آن را امتحان کنید.

 

منبع: نمایندگی محصولات تراست



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : سیران
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1402
زمان : 10:46


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.